EUROCARGO: DE TRUCK WAAR DE STAD VAN HOUDT.
EUROCARGO is het perfecte voertuig voor leveringen van deur tot deur, voor missies door de stad en voor alle andere klussen in de stadscentra. Dankzij de ideale breedte van de cabine (2,1 m), de grote stuurhoek (52 graden) en de lage draaicirkel in zijn categorie (net geen 11 meter voor de versie met wielbasis van 2790 mm) is hij perfect voor taken in stedelijke gebieden.
COMFORT EN ERGONOMIE OP EEN HOOG NIVEAU.
Met de bedieningselementen op het stuurwiel kan de bestuurder de radio en telefoon in alle veiligheid gebruiken. Het voertuig heeft ook ergonomische bedieningselementen voor de klimaatregeling, verlichting en automatische/geautomatiseerde versnellingsbak. Alles heeft zijn plaats, binnen handbereik: er zijn veel opbergvakken voor spullen en documenten, speciale vakken voor pasjes en een ophangrail aan de achterwand van de cabine.
De console aan de bestuurderszijde bevat twee praktische flessenhouders, een 12V-stopcontact en een optie voor een persluchtstopcontact.
Het interieur van de cabine is voorzien van stoelen bekleed met een elektrisch gelaste stof; optioneel verkrijgbaar is een "high-comfort" luchtgeveerde bestuurdersstoel, met een volledig verstelbare rugleuning, in hoogte verstelbare veiligheidsgordel, dual density bekleding en ventilatie. Een armsteun is optioneel verkrijgbaar voor alle luchtgeveerde stoelen.
Dankzij het lineaire dashboard en de compacte afmetingen van de motortunnel kan de bestuurder het voertuig gemakkelijk verlaten via beide kanten van de cabine.
VEILIGHEID: HET BELANG VAN PREVENTIE
Naast zijn robuustheid en passieve veiligheid beschermt EUROCARGO de bestuurder en de lading dankzij:
- BESTUURDERSAIRBAG
- AUDIO- EN BLUETOOTH™-STUURWIELBEDIENING
- GEAVANCEERD NOODREMSYSTEEM
- ADAPTIEVE CRUISECONTROL
- REMSYSTEEM MET ABS EN ASR
- ELEKTRONISCHE VOERTUIGSTABILITEITSCONTROLE (EVSC) MET HEUVELHOUDER
- LED-DAGRIJVERLICHTING
- XENONKOPLAMPEN
MEER FLEXIBILITEIT, LAGER BRANDSTOFVERBRUIK EN DUURZAAMHEID
De motoren van EUROCARGO zijn Tector 5 viercilinder 4,5-liter en Tector 7 zescilinder 6,7-liter dieselmotoren. De reeks omvat zeven vermogensniveaus van 160 tot 320 pk, met een maximumkoppel van 1100 Nm, aangevuld met een CNG-motor die een koppel van 750 Nm en 204 pk levert. Deze motoren zijn gekoppeld aan handgeschakelde versnellingsbakken met 6 of 9 versnellingen, geautomatiseerde versnellingsbakken met 6 of 12 versnellingen of automatische versnellingsbakken met koppelomvormer.
Het exclusieve IVECO HI-SCR nabehandelingssysteem is licht en efficiënt, en elimineert regeneratieonderbrekingen.
Bovendien voelt EUROCARGO Natural Power zich bijzonder thuis in grote steden - dankzij de lage emissies mag hij in zones met beperkt verkeer rijden en dankzij de stille werking (5 dB stiller dan diesel) is hij perfect voor nachtwerk.
EEN COLLEGA WAAROP U KUNT VERTROUWEN
EUROCARGO spreekt klanten aan vanwege zijn betrouwbaarheid en robuustheid: twee kwaliteiten die voortkomen uit het chassis, dat is afgeleid van zwaar transport en is ontworpen om duurzaam te zijn en om bestand te zijn tegen hogere belastingen (bijvoorbeeld een onevenwichtige lading of een plotselinge verandering van richting).
Om zich aan elk type missie aan te passen, biedt EUROCARGO verschillende ophangingsoplossingen: paraboolvering, semi-elliptische bladvering en luchtvering. De luchtvering wordt geregeld door een ECAS-systeem (Electronically Controlled Air Suspension), dat een constante positie van het voertuig garandeert, ongeacht het laadniveau.
De voor- en achterassen en het remsysteem garanderen dat de mechanische eigenschappen ook na verloop van tijd betrouwbaar blijven. Het remsysteem is lucht-hydraulisch op de 7,5 tot 10 ton serie en volledig lucht op de 11 tot 18 ton serie. Alle 4x2 versies zijn standaard uitgerust met schijfremmen.
VERSATILITEIT
Van leveringen tot de bouw, van koeltransport tot stadsdiensten, EUROCARGO is het meest veelzijdige voertuig in zijn categorie en is bovendien gemakkelijk op te bouwen. Het chassisframe is gemaakt van hoogsterktestaal en is geschikt voor carrosserielengtes van 4.265 tot 10.175 mm; de zijbalken zijn over de hele lengte evenwijdig en voorgeconfigureerd om de montage van de opbouw te vereenvoudigen.
Eurocargo biedt drie verschillende cabinetypen om aan de eisen van elke taak te voldoen: dagcabine, slaapcabine en crewcabine.
In totaal is EUROCARGO leverbaar in 11.000 fabrieksversies, het resultaat van de combinatie van zijn productvarianten: twee soorten aandrijving, 14 niveaus van totaalgewicht en zeven vermogens, 12 versnellingsbakken, 15 wielbases en drie soorten cabines met twee daken - naast een breed scala aan ophangingssystemen, asverhoudingen, assen en aftakassen (PTO) (tot 1100 Nm).